Τα social media ως επάγγελμα μέσα από ερωτήσεις
Τα social media κατακλύζουν μεγάλο μέρος την καθημερινότητάς μας.
Για τον λόγο αυτό, πολλοί επιχειρούν να ασχοληθούν με αυτά σε επαγγελματικό επίπεδο.
Είναι όμως κατάλληλο για όλους ως επάγγελμα; Τι απαιτήσεις έχει; Πώς μπορεί κάποιος να το ξεκινήσει;
Βρήκαμε τις απαντήσεις για τις βασικές ερωτήσεις τις οποίες θα πρέπει να αναρωτηθείς προτού το επιλέξεις για σένα.
Χρειάζεται κάποιες σπουδές/εφόδια;
Θεωρητικά δεν χρειάζεται κάποια πιστοποίηση για να ακολουθήσει κάποιος τα social media ως επάγγελμα.
Βέβαια, επειδή θα χρειαστεί να χειρίζεσαι φωτογραφίες και βίντεο, καλό θα είναι να έχεις κάποιες
βασικές καλές γνώσεις πάνω στην επεξεργασία φωτογραφίας και το μοντάζ. Αυτά λειτουργούν
ως βασικά εφόδια που μπορείς είτε να τα δουλέψεις μόνος σου είτε να παρακολουθήσεις σεμινάρια
για να τα φτάσεις στο καλύτερο δυνατό επίπεδο.
Τι μετράει περισσότερο στη δουλειά αυτή;
Το πιο βασικό απ’ όλα είναι να έχεις ελκυστικό content. Τι θα πει αυτό; Να έχεις ένα συγκεκριμένο
αντικείμενο που θα προβάλεις στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ό,τι κι αν είναι αυτό.
Το βασικό είναι να μπορείς να το υποστηρίξεις, να δώσεις μια ιδιαίτερη νότα και το προσωπικό σου στυλ για να ξεχωρίσεις.
Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και ένα πράγμα που θα σε βοηθήσει είναι να σκέφτεσαι ως επαγγελματίας:
τι μπορείς να προσφέρεις, σε τι κοινό αναφέρεσαι και τι είναι αυτό που σε κάνει ξεχωριστό για να μπορέσεις να καταφέρεις να ζεις από αυτό.
Πώς μπορεί να αποκτήσει κάποιος το ιδανικό κοινό;
Είτε αυτό λέγεται followers (Instagram) είτε αυτό λέγεται subscribers (YouTube) ή κοινό σε απλά Ελληνικά,
τρία είναι τα μυστικά για να αποκτήσεις έναν καλό αριθμό.
1. Λογαριασμοί σε ποικίλες πλατφόρμες
Το να έχεις λογαριασμό σε όσες περισσότερες πλατφόρμες είναι δυνατό, θα σε βοηθήσει να μαζέψεις
περισσότερο κόσμο που θα σε παρακολουθεί και θα σε στηρίζει. Σίγουρα χρειάζεται να προσδιορίσεις
το target group σου κι αυτό θα εξαρτηθεί πολύ από την πλατφόρμα που θα επιλέξεις να λειτουργείς περισσότερο.
Για παράδειγμα, στο Tik Tok υπάρχουν πιο μικρές ηλικιακά ομάδες, ενώ το Facebook το χρησιμοποιούν λίγο μεγαλύτεροι ηλικιακά.
Όπως και να ‘χει, εσύ μπορείς να συνδέεις τους λογαριασμούς σου μεταξύ τους για να «οδηγήσεις»
το κοινό στην πλατφόρμα που θέλεις περισσότερο.
2. Ιδιαίτερο ή απλά καλοδουλεμένο περιεχόμενο
Ένα λογαριασμός με προσεγμένο περιεχόμενο (content) είναι πιο ευχάριστος στο μάτι και ο κόσμος
θα προτιμήσει να τον παρακολουθεί. Είτε αυτό έχει να κάνει με καλά επεξεργασμένες φωτογραφίες καλής ανάλυσης, είτε με βίντεο επίσης καλής ανάλυσης και προσεγμένου μοντάζ. Το να υπάρχει μια ιδιαιτερότητα, κάτι το μοναδικό. Είτε σε εσένα τον ίδιο είτε στο περιεχόμενό σου, είναι ένα bonus που όμως μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά.
3. Χρησιμοποίησε έξυπνα όσα σου προσφέρουν οι πλατφόρμες
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν συγκεκριμένες παροχές για να βοηθήσουν τον λογαριασμό σου να γίνει γνωστός στο ευρύτερο κοινό. Μπορείς να συμπεριλαμβάνεις hashtag στα post σου, να έχεις «Επαγγελματικό Λογαριασμό» ή να προωθείς μέσω διαφήμισης όσα ανεβαίνουν στο προφίλ σου. Ό,τι από αυτά κι αν επιλέξεις, θα βοηθήσουν κατά πολύ τη δημοτικότητα του λογαριασμού σου και θα μπορέσεις να αυξήσεις το κοινό σου.
Θεωρείσαι ελεύθερος επαγγελματίας;
Όταν πληρώνεσαι με τρόπους που είναι ορατοί και νόμιμοι, ναι θεωρείσαι ελεύθερος επαγγελματίας. Θα πρέπει, λοιπόν, να συμβουλευτείς έναν λογιστή για να σου δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες για το τι χρειάζεται να κάνεις και τι υποχρεώσεις θα έχεις απέναντι στην εφορία.
ΠΗΓΗ