Σκέφτεσαι να φτιάξεις την online επιχείρηση σου και το Ηλεκτρονικό Κατάστημα σου για αρκετό καιρό τώρα. Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή.
Η αγορά είναι ώριμη και είναι καιρός να αναλάβεις δράση για να κάνεις το όνειρό σου πραγματικότητα.
Κι αν το σκέφτεσαι σοβαρά και δεν πρόκειται να αφήσεις τίποτα να σε σταματήσει, τότε χαίρομαι πολύ που συναντηθήκαμε σε αυτό το άρθρο.
Προκειμένου να μην πέσεις στα ίδια λάθη που έπεσα κι εγώ κάποτε, σήμερα θα μοιραστώ μαζί σου όλα όσα έκανα σωστά (αλλά και όσα έκανα λάθος).
#1 Βρες ένα πρόβλημα που μπορείς να λύσεις
Θα χρειαστεί χρόνος να βρεις τι προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές και ποια από αυτά μπορείς να επιλύσεις εσύ.
Ξέρω ότι πολλοί θα σου πουν να δημιουργήσεις μια online επιχείρηση βασισμένος στο να κάνεις κάτι που σου αρέσει. Στο κάτω –κάτω, σου λένε, αν δεν είσαι παθιασμένος με την επιχείρησή σου, απλά θα πάθεις burn out κάποια στιγμή αφού δεν θα χαίρεσαι αυτό που κάνεις.
Και τους καταλαβαίνω απόλυτα.
Παρ’ όλα αυτά, χρειάζεται να θυμάσαι ότι δεν είσαι εσύ ο αγοραστής του προϊόντος / υπηρεσίας σου, αλλά οι πελάτες σου. Και αν το χόμπι σου δεν έχει μεγάλη απήχηση στον κόσμο ώστε να μπορείς να το πουλήσεις, τότε η επιχείρησή σου δεν θα έχει διάρκεια. Τόσο απλά.
Γιατί δεν κάνεις κάτι άλλο καλύτερα;
Επιπρόσθετα όσων σου αρέσει να κάνεις, ψάξε και για προβλήματα με τα οποία ξέρεις ότι παλεύει ο κόσμος. Και σκέψου τη αλληλεπικάλυψη υπάρχει ανάμεσα στα δύο και δημιούργησε σε αυτό το αντικείμενο την επιχείρησή σου.
Με αυτό τον τρόπο και θα απολαμβάνεις τη διαδικασία και θα έχεις μεγάλη πελατειακή βάση στην οποία θα μπορείς να απευθυνθείς.
Η διαδικασία δημιουργίας του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου δεν χρειάζεται να είναι επιστήμη. Αυτό που χρειάζεται είναι να προσφέρεις αξία.
Η πρώτη ερώτηση που κάνω συνήθως είναι: «Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το κοινό μου;». Έπειτα χρησιμοποιώ την απάντηση σαν πυξίδα για τον σχεδιασμό του προϊόντος.
Αν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που προσθέτουμε δεν βοηθούν απευθείας στην απάντηση αυτής της ερώτησης, τότε το σκεφτόμαστε διπλά και τριπλά αν θα τα συμπεριλάβουμε.
#2 Φρόντισε το Ηλεκτρονικό Κατάστημα σου να έχει καλή αισθητική
Από εκεί και πέρα είναι ώρα να δηλώσεις την παρουσία σου. Και αυτό γίνεται με το site σου, που στην ηλεκτρονική εποχή μας αποτελεί και το σπίτι της επιχείρησης σου. Πρέπει λοιπόν να δώσεις έμφαση στον σχεδιασμό του, ώστε να αποπνέει ακριβώς τα συναισθήματα που θέλεις. Χρειάζεται να είναι προσεγμένο, με χρώματα, layout και αισθητική που να ταιριάζει στο όραμα που έχεις.
Έχε υπόψη ότι αν δεν δώσεις στο site σου την σημασία που του αξίζει και συμβιβαστείς με κάτι μέτριο, εκ των πραγμάτων θα χάσεις πελάτες.
Αν λοιπόν θες οι πελάτες σου να σε παίρνουν σοβαρά, χρειάζεται να ασχοληθείς με αυτό. Και παρ’ όλο που ζούμε στην εποχή των social media και όλοι περνάμε πολύ χρόνο σε αυτά, το να έχεις κάποια καλά προφίλ και σελίδες σε αυτά δεν αρκεί από μόνο του. Το site σου πάντα θα είναι το «σπίτι» της επιχείρησής σου.
Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεται να δαπανήσεις τεράστια ποσά για να έχεις ένα επαγγελματικά σχεδιασμένο site
#3 Επιμελήσου τα Κείμενα
Η αισθητική του site σου είναι ο ένας παράγοντας που παίζει τεράστιο ρόλο στο να περάσεις το μήνυμα που θέλεις, ότι δηλαδή την επιχείρησή σου την τρέχουν εξειδικευμένοι επαγγελματίες. Ο άλλος παράγοντας που θα παίξει ρόλο στο να δελεάσει και να πείσει το κοινό σου να αγοράσει από την online επιχείρησή σου είναι τα κείμενα του site.
Φαντάσου ότι κάποιος σου μοιράζει ένα διαφημιστικό φυλλάδιο έξω από ένα κατάστημα. Το παίρνεις στα χέρια σου και βλέπεις αμέσως ότι είναι καλοσχεδιασμένο με ωραία αισθητική. Αυτό σε πείθει και μπαίνεις μέσα και τους ρωτάς πως μπορούν να σε εξυπηρετήσουν.
Όμως, ακόμα κι αν είσαι ανοικτός στο να αγοράσεις κάτι από όσα προσφέρουν, υπάρχουν υψηλές πιθανότητες τελικά να φύγεις χωρίς να αγοράσεις κάτι, αν οι πωλητές τους δεν έχουν την ικανότητα να σε επηρεάσουν θετικά.
Αν όμως σε ρωτήσουν τι χρειάζεσαι, σου προτείνουν κάποιο σχετικό προϊόν και σου εξηγήσουν πως αυτό θα σε εξυπηρετήσει και θα σου λύσει τα χέρια, είναι πιο πιθανό να κάνεις κάποια αγορά.
Το ίδιο ισχύει και για το ηλεκτρονικό κατάστημα σου. Αν μείνεις μόνο στην αισθητική και στην εμφάνιση, δεν θα καταφέρεις πολλά. Χρειάζεται να έχεις δουλέψει και τα κείμενα ώστε να είναι θελκτικά και να κατευθύνουν τους πελάτες προς την λύση (που δεν είναι άλλη από την αγορά των υπηρεσιών και προϊόντων σου).
#4 Διάλεξε εταιρεία Hosting με προσοχή
Ωραία ως εδώ. Έχεις ένα πολύ καλό προϊόν και ένα πολύ καλό site. Όμως πρέπει και οι πελάτες να μπορούν να το επισκεφτούν. Τι σημαίνει αυτό;
Υπόθεσε για λίγο πως έχεις ένα πολύ ωραίο καφέ, το οποίο όντως κάνει τον καλύτερο καφέ στη γειτονιά και έχει αποκτήσει πολλούς fans. Όμως πολύ συχνά καθώς οι πελάτες έρχονται να πάρουν τον πρωινό καφέ τους, αντικρίζουν μια ταμπέλα που γράφει «είμαστε κλειστοί προσωρινά λόγω βλάβης.»
Πως θα ένιωθες;
Αν αυτό συμβαίνει σπάνια, δεν υπάρχει θέμα, ανθρώπινο είναι. Μπορεί να έπεσες στην περίπτωση. Αν όμως συμβαίνει κάθε εβδομάδα, θα συνεχίσεις να είσαι πελάτης αυτού του καφέ ή θα το θεωρήσεις αναξιόπιστο; Στο μέλλον μάλιστα δεν θα το έχεις καν σαν επιλογή στο μυαλό σου όποτε θες να αγοράσεις έναν καφέ.
Τώρα κάνε την αντιπαραβολή με το site σου και κατανοείς τι θέλω να πω.
Χρειάζεται λοιπόν το ηλεκτρονικό κατάστημα σου να εξυπηρετείται και αξιόπιστα ως προς το hosting, την φιλοξενία του δηλαδή στο ίντερνετ.
Όταν επισκέπτονται οι πελάτες το site σου, δεν πρέπει να έχουν άσχημες εκπλήξεις. Όλα πρέπει να λειτουργούν όπως σχεδιάστηκαν να λειτουργούν, χωρίς δυσάρεστες διακοπές.
Άλλωστε με την πληθώρα επιλογών που έχει πια ο πελάτης στη διάθεσή του, δεν έχει την υπομονή να σε περιμένει. Με το που δει ότι το site σου είναι «πεσμένο» για κάποιο λόγο, θα προχωρήσει απευθείας στην επόμενη επιλογή του.
Για αυτό πρέπει να βεβαιωθείς ότι η εταιρεία που φιλοξενεί το site σου είναι αξιόπιστη και δεν θα σε «κρεμάει» τεχνικά.
Αυτοί είναι και οι λόγοι που πάντα δίνουμε μεγάλη προσοχή στην φιλοξενία των site των πελατών μας ώστε να είμαστε βέβαιοι πως ο καλός σχεδιασμός θα πηγαίνει χέρι –χέρι και με την ομαλή πρόσβαση στο site.
#5 Βελτίωνε σιγά σιγά το επιχειρηματικό μοντέλο και το ηλεκτρονικό κατάστημα
Θα υπάρξουν και οι απαισιόδοξοι που θα σου πουν να μην κάνεις την ηλεκτρονική επιχείρησή σου επειδή υπάρχουν ήδη πολλοί ανταγωνιστές εκεί έξω.
Αλλά μην αφήσεις αυτές τις φωνές να σε επηρεάσουν. Το τελευταίο που χρειάζεσαι είναι να αφήσεις κάποιον που δεν έχει καν προσπαθήσει να σου πει αν θα είσαι επιτυχία ή αποτυχία.
Κοίτα, ότι κι αν σου πουν, να γνωρίζεις ότι εσύ διαφέρεις. Είσαι διαφορετικός και περπατάς στο δικό σου ξεχωριστό μονοπάτι. Δεν φοβάσαι να κάνεις τα όνειρά σου πραγματικότητα όσο κι αν προσπαθήσουν όλοι να σε αποθαρρύνουν.
Η αλήθεια είναι ότι οι πιο πολλοί άνθρωποι θέλουν να είναι ασφαλείς κα απλοί παρατηρητές. Έτσι όμως καταλήγουν να ζουν μέτριες ζωές και στο τέλος μετανιώνουν. Είναι επίσης εκείνοι που προσπαθούν να αποθαρρύνουν εσένα από το να κατακτήσεις τα όνειρά σου. Μην τους αφήσεις.
Αντί λοιπόν να αγχώνεσαι για τον ανταγωνισμό, γιατί δεν βάζεις κάτω τα στοιχεία και να ψάξεις τρόπους με τους οποίους μπορείς να αποκτάς πελάτες;
Δώσε 1-2 μήνες να δεις να το πλάνο απόκτησης πελατών λειτουργεί. Και όσο μαζεύεις δεδομένα και εντυπώσεις κάνε αλλαγές για να το βελτιστοποιήσεις.
Ξεκίνα και καθώς προχωράς βελτιώνεις σταδιακά και όλη τη διαδικασία.