Πώς τα social media επηρεάζουν την πιθανότητα εύρεσης εργασίας

Πώς τα social media επηρεάζουν την πιθανότητα εύρεσης εργασίας

Αν σκοπεύετε σύντομα να στείλετε σύντομα στο βιογραφικό σας ως αίτηση στη δουλειά που σας ενδιαφέρει, τότε μην παραλείψετε να επεξεργαστείτε κατάλληλα τα posts στους προσωπικούς σας λογαριασμούς στα social media. Μέσα από μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο «Penn State», αποδεικνύεται ότι οι εργοδότες επισκέπτονται το προφίλ του υποψήφιου υπαλλήλου με σκοπό να τον σκιαγραφήσουν ως προς τον χαρακτήρα του.

Καλό θα ήταν να μην ρισκάρετε να χάσετε τη δουλειά που τόσο επιθυμείτε κάνοντας posts με έντονες απόψεις για κοινωνικά αμφιλεγόμενα θέματα. Σύμφωνα με τους ερευνητές του πανεπιστημίου «Penn State» οι εργοδότες σπάνια επιλέγουν υποψήφιους που φαίνονται να είναι υπερβολικά νάρκισσοι ή μεροληπτούν ενώ είναι ακόμη λιγότερο πιθανό να προσλάβουν εργαζόμενους που ανεβάζουν posts που υποδηλώνουν ότι κάνουν χρήση ουσιών ή αλκοόλ.

Το 2018, το 70% των εργοδοτών «έψαξε» τους ιστότοπους των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης ως ένα άλλο μέσο αξιολόγησης για πιθανούς υπαλλήλους και σχεδόν το 60% απέρριψε τους υποψηφίους που είχαν αρνητικό περιεχόμενο. Επομένως είναι σημαντικό οι υποψήφιοι να γνωρίζουν πώς παρουσιάζονται στους κόλπους των social media.

Επίσης παρατηρήθηκε ότι ακόμα δεν είναι απολύτως σαφής η βαρύτητα που δίνει ένας εργοδότης στα αρνητικά posts στα social media του υποψηφίου προκειμένου να τον προσλάβει. Παρόλα αυτά η μελέτη στάθηκε στη διερεύνηση των επιπτώσεων που μπορεί να έχουν για τον υποψήφιο τα post που χαρακτηρίζονται από μεροληψία, ναρκισσισμό ή αφήνουν υπονοούμενα για στη χρήση ουσιών και αλκοόλ.

Η ομάδα προσέλαβε 436 εργοδότες από διάφορους οργανισμούς, από τους οποίους το 61% απασχολούνταν στον τομέα της φιλοξενίας και οι υπόλοιποι σε βιομηχανίες από την τεχνολογία των πληροφοριών μέχρι την υγειονομική περίθαλψη. Οι ερευνητές έδωσαν στους συμμετέχοντες ένα σενάριο για έναν υποθετικό υποψήφιο που απάντησε καλά στις συνεντεύξεις και έδειξε ενθουσιασμό, αλλά φάνηκε να είναι επιρρεπής στην αναπήδηση σε άλλη εργασία. Στη συνέχεια, ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να αναθεωρήσουν τα στοιχεία των προφίλ των υποψηφίων στο Facebook και να αξιολογήσουν την καταλληλόλητα τους για τη διαθέσιμη θέση.

Σε κάθε έναν από τους συμμετέχοντες εργοδότες, ανατέθηκε τυχαία να δει ένα από τα 16 διαφορετικά προφίλ ανδρών και γυναικών στο Facebook. Μετά την ανάγνωση αυτών των προφίλ, οι εργοδότες αξιολόγησαν την καταλληλόλητα των υποψηφίων για απασχόληση. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο ναρκισσισμός επηρέασε αρνητικά τις αντιλήψεις των εργοδοτών σχετικά με την καταλληλόλητα των υποψηφίων για απασχόληση και ότι το στοιχείο αυτό ήταν πιο σημαντικό από τη νομιμοφροσύνη, τη χρήση ναρκωτικών και το αλκοόλ.

Τα social media έχουν την τάση να παρακινούν τους ανθρώπους να λένε σε άλλους κάθε πράξη και σκέψη τους. Αυτό σε έναν εργοδότη μεταφράζεται ως ναρκισσισμός ή εγωισμός καθώς στα δικά τους μάτια βλέπουν άτομα που επικεντρώνονται στα δικά τους συμφέροντα και είναι λιγότερο πιθανό να τα θυσιάσουν προς όφελος των υπόλοιπων υπαλλήλων και της εταιρείας.

Επίσης, τα social media είναι το πλέον κατάλληλο μέσο για όσους επιθυμούν να εκφράζουν τις ακραίες και αμφιλεγόμενες ιδέες τους δημόσια. Οι άνθρωποι που δημοσιεύουν τέτοιου είδος post μπορούν να θεωρηθούν λιγότερο συνεργάσιμοι. Επιπλέον, οι απόψεις τους θα μπορούσαν να έρχονται σε αντίθεση με εκείνες των εργοδοτών, οι οποίες μπορεί να τους επηρεάσουν και να γίνουν προκατειλημμένοι απέναντι στα προσόντα των υποψήφιων υπαλλήλων.

Τέλος, η ομάδα διαπίστωσε ότι το περιεχόμενο που υποδηλώνει την κατανάλωση αλκοόλ και ναρκωτικών επηρέασε αρνητικά τις αντιλήψεις των εργοδοτών σχετικά με την καταλληλόλητα για απασχόληση, παρόλο που η επίδραση ήταν πολύ μικρότερη σε σχέση με τα posts που αφορούσαν τον ναρκισσισμό και την μεροληψία.

Το περιεχόμενο των social media που οι εργοδότες θεώρησαν αρκετά ευχάριστο, δεν περιλάμβανε πουθενά κάποια αναφορά σε χρήση ουσιών. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα άτομα που αναζητούν εργασία πρέπει να απέχουν γενικά από δημόσιες τοποθετήσεις στα social media και γενικά να αποφεύγουν τα post που μαρτυρούν συχνά που βρίσκονται και τι σκέφτονται, όπως επίσης και όσα εννοούν ότι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ συμπεριλαμβανομένων και άλλων καταχρήσεων.

Από την άλλη πλευρά, οι εργοδότες θα πρέπει να εκπαιδεύονται με τη σειρά τους ώστε να μπορούν να φιλτράρουν σωστά τα προφίλ για να αποφασίζουν πιο δίκαια το κατά πόσο είναι κατάλληλος για τη θέση ο υποψήφιος. Οι ερευνητές τονίζουν ότι για να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη από τη χρήση του περιεχομένου των social media με σκοπό την επιλογή ενός υποψηφίου, οι οργανισμοί θα πρέπει να καθορίσουν ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές. Θα πρέπει να ελέγχουν αν το περιεχόμενο που είναι σχετικό και θα πρέπει να εξετάζουν και να διευκρινίζουν ποιο περιεχόμενο θεωρείται άσχετο και ενδεχομένως δημιουργεί διακρίσεις και να αναπτύξει τυποποιημένα συστήματα διαβάθμισης.

Πηγή

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *