Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του ιδανικού συνεργάτη

Πριν αρχίσεις να τσεκάρεις CVs, διάβασε τις παρακάτω συμβουλές.

Ο κόσμος των επιχειρήσεων είναι σκληρός, γεμάτος τρικλοποδιές και δυσκολίες. Όλα όμως, μπορούν να ξεπεραστούν αν έχεις δίπλα σου τους κατάλληλους ανθρώπους. Τους επαγγελματίες. Τα χρυσά παιδιά. Δεν είναι δύσκολο να τα εντοπίσεις. Αρκεί να έχεις την ικανότητα να τους πάρεις με το μέρος σου. Και να μην είναι συγγενείς σου.

Ψάξε για ανθρώπους με το ίδιο όραμα

Είναι λογικό να ζητάς από τους συνεργάτες σου τον καλύτερο δυνατό εαυτό τους, έτσι ώστε να μπορούν κάθε φορά να προσφέρουν αισθητά μέσα στην επιχείρηση. Ψάξε ανθρώπους που σέβονται την ιεραρχία, που θα σε αναγνωρίσουν ως «αφεντικό», θ’ ασπαστούν το όραμα σου αλλά και θα συνεισφέρουν σε αυτό με προτάσεις. Απαιτείται να γνωρίζουν το αντικείμενο και της επιχείρησης -σαφώς- αλλά πολύ περισσότερο το πόσο σημαντικό είναι αυτό για σένα. Επίσης φρόντισε να υπάρχει πολυφωνία. Οι πολλές γνώμες κάνουν καλό και ποτέ δεν πρόκειται να βγεις από αυτές χαμένος, ασχέτως του αν συμφωνείς ή όχι. Αντιθέτως, θα ξεκαθαρίσεις γρήγορα το ποιος μπορεί να συμβαδίσει με την πολιτική σου και ποιος τρώει απλά τον χρόνο σου. Δεν μπορείς να συνεργαστείς με όλους…

Ρώτα ποιο είναι το κίνητρο τους

Το διαρκές κίνητρο σε μια εργασία είναι το κλειδί για την επιτυχία. Συνήθως το κίνητρο είναι τα χρήματα. Που δεν το λες και κακό καθότι τόσο εσύ, όσο και εκείνοι, έχουν στόχο το κέρδος. Είναι όμως μόνο αυτό που μετράει; Γιατί αν εσύ και οι συνεργάτες σου δεν μοιράζεστε και άλλα κοινά, τα χρήματα δεν αρκούν για να μπορέσετε να δουλέψετε σωστά μαζί. Συζήτησε τα κίνητρα μαζί τους, διαφορετικά η μεγαλύτερη διαφωνία που θα έχετε αναμεταξύ σας, θα είναι για το αν το project αποφέρει ή όχι αρκετά χρήματα. Είναι σημαντικό να βρεις συνεργάτες που να πιστεύουν σε αυτό που κάνουν και που θα είναι ευχαριστημένοι γι’ αυτό.

Εντόπισε ανθρώπους με συγκεκριμένα ταλέντα

Οι εξειδικευμένοι εργαζόμενοι είναι οι άνθρωποι-κλειδιά μιας σωστής επιχείρησης. Έχει μεγάλη σημασία να έχεις στην ομάδα σου «δουλευταράδες», αλλά ακόμα πιο σημαντικό όταν οι τελευταίοι εξειδικεύονται σε έναν συγκεκριμένο τομέα. Ακόμη και αν αυτό, τους κάνει λίγο πιο μονόχνοτους. Για παράδειγμα, δεν είναι κακό να βρεις έναν ειδικό στο online marketing ακόμη και αν δεν έχει μεγάλες γνώσεις στο direct. Η εξειδίκευσή του θα βοηθήσει και θα αποτελέσει τις βάσεις ώστε να δημιουργηθεί μια καλοδουλεμένη ομάδα που θα φέρνει αποτελέσματα. Οι άνθρωποι αυτοί θεωρούνται κελεπούρια και είναι καλό να τους εντοπίζεις γρήγορα. Μην ξεχνάς ότι η αγορά είναι δεόντως ανταγωνιστική και πως κάποιος ίσως να έχει μια πιο ενδιαφέρουσα πρόταση από τη δική σου.

Διάλεξε τους επαγγελματίες που σου ταιριάζουν

Κάθε επιχειρηματίας θέλει να δουλεύουν στη δική του επιχείρηση μόνο οι καλύτεροι. Αυτό τις περισσότερες όμως δεν είναι και τόσο εφικτό. Και όχι μόνο επειδή οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες είναι πανάκριβοι, αλλά κυρίως επειδή δεν πείθονται από το project τους. Πώς μπορείς λοιπόν να πείσεις έναν πραγματικά καλό επαγγελματία ν’ ασχοληθεί μαζί σου; Με σωστή επιλογή. Να ξέρεις σε ποιον απευθύνεσαι και να γνωρίζεις ότι το προϊόν σου ίσως να είναι μια πρόκληση γι’ αυτόν. Η πλειοψηφία των «φτασμένων» επαγγελματιών, ζητάει πάντα νέες προκλήσεις και πολλές φορές διατίθεται και να προτιμήσει μικρότερους μισθούς για την πρόκληση αυτή. Πόσο καλό είναι το προϊόν σου; Είναι αρκετά καλό για να τραβήξεις το ενδιαφέρον του;

Επέλεξε σταθερούς συνεργάτες

Το θέμα είναι απλό: ένας άνθρωπος που περνάει ένα μεγάλο κανάλι στη ζωή του ή βρίσκεται σε μια μόνιμη δύσκολη κατάσταση, δεν θα μπορέσει ποτέ να αποδώσει στο 100% των αναγκών σου. Είναι απόλυτα φυσιολογικό -αν και όχι απόλυτο- καθότι η απόλυτη προσοχή τους θα βρίσκεται στα προσωπικά τους προβλήματα και όχι στη δουλειά. Αυτό, σε στιγμές που απαιτείται αφοσίωση και έξτρα εργασία, μπορεί ν’ αποδειχτεί καταστροφικό. Φρόντισε οι συνεργάτες σου να είναι σε θέση ν’ ανταποκριθούν, ακόμη και όταν οι δυσκολίες τους χτυπούν ξαφνικά την πόρτα. Εκεί άλλωστε φαίνεται και ο καλός επαγγελματίας.

Πηγή

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *