Μπορεί να είσαι από τους πιο νέους στο γραφείο. Ειδικά αν είσαι στο ξεκίνημα της καριέρας σου. Αλλά δες το point: Δεν έχει σημασία πόση εμπειρία (ή γκρίζα μαλλιά) έχετε σε σύγκριση με όλους τους άλλους. Σε προσέλαβαν για να κάνεις μια δουλειά και να συνεργαστείς με τους ανθρώπους γύρω σου. Έτσι, όσο περισσότερο μπορείτε να τοποθετήσετε τον εαυτό σας ως ίσο, τόσο περισσότερο θα σας φέρονται ως ίσος προς ίσο.
Αν και δεν πρέπει να πάτε στο άλλο άκρο και να συμπεριφέρεστε σαν να είστε… πιο σημαντικοί από την υπόλοιπη ομάδα σας, δεν πρέπει ποτέ να φοβάστε να παρουσιάσετε τον εαυτό σας ως ένα άτομο με αυτοπεποίθηση.
Πώς θα το κάνεις αυτό; Ακολουθούν μερικές λέξεις και φράσεις που πρέπει να αποφύγεις, καθώς θα σε κάνουν να ακούγεσαι… αρχάριος στην δουλειά σας.
1# Δεν ξέρω
Σίγουρα δεν χρειάζεται να έχετε όλες τις απαντήσεις συνέχεια. Κανείς μας δεν το κάνει. Αλλά απαντώντας στις ερωτήσεις των συναδέλφων σας ή των πελατών, με ένα «δεν ξέρω» (και ένα κενό βλέμμα) μπορεί να σας κάνει να φαίνεστε ότι δεν είστε έτοιμοι για τη δουλειά.
2# Πρέπει να ρωτήσω το αφεντικό μου
Δεν έχει σημασία σε ποιο επίπεδο βρίσκεστε στην καριέρα σας, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που θα πρέπει να διευθύνει το αφεντικό σας. (Ακόμα και οι CEOs πρέπει να ζητούν από το διοικητικό συμβούλιο την έγκριση για σημαντικά θέματα.) Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τερματίζετε κάθε συζήτηση αφήνοντας τους άλλους να γνωρίζουν ότι δεν είστε αυτός που μπορεί να πάρει την τελική απόφαση. Αντ’ αυτού, δοκιμάστε το: «Όλα αυτά ακούγονται υπέροχα- επιτρέψτε μου να κάνω μία συζήτησή με την ομάδα μου, πριν προχωρήσουμε». Έτσι δείχνεις ότι έχεις εικόνα για το ζήτημα, ενώ ταυτόχρονα είσαι υπερ της συνεργασίας.
3# Είναι αυτό ΟΚ;
Πρέπει να πάρετε το ΟΚ από το αφεντικό σας; Παραλείψτε αυτήν τη φράση, η οποία ακούγεται ότι δεν έχετε ιδέα αν η σύστασή σας είναι καλή ή όχι, και χρησιμοποιήστε κάτι όπως: «Ενημερώστε με μέχρι την Παρασκευή εάν πρέπει να συνεχίσω».
Εδώ είναι ένα μυστικό: Εάν έχετε έναν όχι και τόσο εντυπωσιακό τίτλο εργασίας (και όλοι τον είχαμε κάποτε), δεν χρειάζεται να τον κοινοποιήσετε σε όλους με τους οποίους συνεργάζεστε, ειδικά εάν απευθύνεστε σε πιθανούς πελάτες ή συνεργάτες που είναι πιο ψηλά από εσάς. Στο επόμενο email σας αποφύγετε να γράψετε τον ακριβή τίτλο σας και αντί για αυτό πείτε κάτι του στιλ: «Εργάζομαι στο τμήμα μάρκετινγκ της Χ εταιρίας και σας στέλνω αυτό το μήνυμα για να…». Είναι επίσης ειλικρινές, αλλά σε κάνει ακούγεται λίγο πιο έμπειρος.
4# Είμαι διαθέσιμος σε όποια ώρα είναι βολική για εσάς
Είσαι πάντα διαθέσιμος; Αν το άτομο με το οποίο θα θέλατε να συναντήσετε σου πρι ότι μπορεί στις 5:30 π.μ. το πρωί της Τρίτης, μάλλον θα διαφωνήσετε. Δοκιμάστε το: «Τα απογεύματα της Τρίτης και της Πέμπτης είναι ιδανικά, αλλά είναι χαρά μου να είμαι ευέλικτος», που ακούγεται εξίσου ευχάριστο, αλλά δείχνει επίσης ότι έχετε ένα σημαντικό δικό σας πρόγραμμα.
5# Ελπίζω να ακούσω νέα σας σύντομα!
Το να τελειώνετε τα email σας… ελπίζοντας και προσευχόμενοι ότι θα ακούσετε νέα από τον άλλο, δεν βγάζει σιγουριά. Αντίθετα, αν θέλετε η συζήτηση να συνεχιστεί, πείτε κάτι σαν: «Ανυπομονώ να συζητήσουμε» ή «Ανυπομονώ να ακούσω νέα από εσάς». Έτσι μάλλον θα έχεις περισσότερες πιθανότητες. ‘Η μπορείς επίσης να ρωτήσεις για το πιθανό χρονικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα λάβεις μία απάντηση.