Τα προηγούμενα χρόνια το στήσιμο μιας επιχείρησης απαιτούσε πολύ χρόνο, ακόμη περισσότερο τρέξιμο και την υπέρβαση κάποιων εμποδίων που προέκυπταν λόγω της γραφειοκρατίας, που για χρόνια στραγγάλιζε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα. Τελευταία, όμως, τα πράγματα βελτιώθηκαν αισθητά, χάρη σε δύο κυρίως λόγους.
Ο ένας είναι, φυσικά, η μηχανοργάνωση του ελληνικού κράτους που απλοποίησε τις διαδικασίες και γλίτωσε πολύ χρόνο σε εκείνους που επιθυμούν να κάνουν έναρξη μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ο άλλος λόγος αφορά την ίδια τη φύση των επιχειρήσεων, καθώς αρκετές από αυτές δεν έχουν πια φυσική υπόσταση, αλλά δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο, έχοντας το Ίντερνετ ως βάση για όλες τις συναλλαγές τους.
Μέσα σε λίγες μέρες μπορεί κανείς να ενημερωθεί πλήρως για το θέμα ΄΄δημιουργία eshop εφορία΄΄ και να στήσει μια διαδικτυακή επιχείρηση χωρίς να πρέπει να μαζέψει ένα σωρό έγγραφα και δικαιολογητικά, όπως συνέβαινε παλαιότερα. Με τα στοιχεία της ταυτότητάς του, τη δήλωση μιας διεύθυνσης και τη φορολογική ενημερότητα μπορεί ο οποιοσδήποτε να στήσει μια σελίδα στο Διαδίκτυο που θα αποτελέσει τη βιτρίνα της εταιρείας του και τον φορέα μέσω του οποίου θα έρχεται σε επαφή με τους πελάτες του.
Βασικά στοιχεία σε μια διαδικτυακή κατασκευή ιστοσελίδας για αρχάριους είναι η σωστή, ακριβής και λεπτομερής παρουσίαση των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προσφέρει, καθώς και μια εύχρηστη πλατφόρμα που θα αποτελεί το «ταμείο» της. Μέσω αυτής ο πελάτης θα μπορεί να επιλέγει και να αγοράζει το προϊόν με τη χρήση χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας. Από εκεί και πέρα την ευθύνη για την ολοκλήρωση της συναλλαγής την έχει η εταιρεία, που πρέπει να αποστείλει στον πελάτη την παραγγελία.
Η παρουσία στο Διαδίκτυο είναι απαραίτητη τόσο για τις παραδοσιακές εταιρείες, που προϋπήρχαν της επικράτησης του Ίντερνετ στη ζωή μας, όσο και για τις καινούργιες, τις νεοφυείς όπως λέγονται, επιχειρήσεις, οι οποίες για την επιβίωσή τους βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στις διαδικτυακές εφαρμογές. Πλέον σε πολλές εταιρείες οι έννοιες «επιχείρηση» και «ιστοσελίδα» σχεδόν ταυτίζονται, αφού όλες οι εμπορικές τους δραστηριότητες περνούν μέσα από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Όσον αφορά ειδικά τον τομέα της διαφήμισης, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο βρήκαν έναν ανέλπιστο σύμμαχο, που δεν είναι άλλος από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα γνωστά μας social media. Από το 2004 που το Facebook του Ζούκερμπεργκ έφερε τους ανθρώπους πιο κοντά σε κοινωνικό και ενίοτε επαγγελματικό επίπεδο μέχρι σήμερα που πολλά άλλα μέσα εμφανίστηκαν καλύπτοντας άλλες ανάγκες, όπως δημιουργικές, διαφημιστικές και καταναλωτικές (π.χ., Instagram, Tik Tok, LinkedIn) κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι.
Προϊόντος του χρόνου, τα μέσα απέκτησαν το καθένα το φανατικό του κοινό, κέρδισαν μέλη, «εξειδικεύθηκαν» ανάλογα με τους στόχους των ιδιοκτητών τους αλλά και τις επιθυμίες των χρηστών τους και σιγά-σιγά έγιναν η πλατφόρμα προβολής των διαδικτυακών επιχειρήσεων, αλλά και άλλων ιστοσελίδων, για παράδειγμα δημοσιογραφικών ή ειδικού ενδιαφέροντος. Δεν είναι τυχαίο ότι στη βάση αυτών των σελίδων θα βρείτε τη φράση «Ακολουθήστε μας στο Facebook / Twitter / Tik Τok» κ.ο.κ.
Εν κατακλείδι, η σημερινή εποχή, πέρα από τις ποικίλες προκλήσεις που παρουσιάζει (υγειονομικές, οικονομικές, γεωστρατηγικές), προσφέρει και πολλές επαγγελματικές διεξόδους σε όλους όσοι θέλουν να ακολουθήσουν την εποχή τους και να δραστηριοποιηθούν στον κόσμο της ψηφιακής επιχειρηματικότητας.