8 Βήματα για να Ξεκινήσεις Δική σου Επιχείρηση

Για πολλούς από εμάς, η πανδημία συνετέλεσε στο να επανεξετάσουμε τη ζωή και τη δουλειά μας, και ίσως μας ώθησε να κάνουμε πια εκείνο το μεγάλο βήμα που ονειρευόμασταν. Όπως και να έχει, αν έχεις ήδη αποφασίσει πως θες να ξεκινήσεις δική σου επιχείρηση, θα πρέπει να προετοιμαστείς κατάλληλα και να κάνεις σωστή έρευνα αγοράς ή για χρηματοδότηση.

Παρακάτω θα δούμε μερικές χρήσιμες συμβουλές που συγκέντρωσα ειδικά για εσένα από επιχειρηματίες και ειδικούς, προκειμένου να ξεκινήσεις δική σου επιχείρηση με τους καλύτερους οιωνούς.

1. Κάνε έρευνα αγοράς προτού ξεκινήσεις δική σου επιχείρηση

Η ιδέα που έχεις για να ξεκινήσεις δική σου επιχείρηση πιθανόν προέρχεται από πολλούς παράγοντες.

Ίσως από τις προσωπικές σου δεξιότητες, από τα θετικά στοιχεία της δουλειάς σου, τα οποία απολαμβάνεις, από τη συνειδητοποίηση ότι υπάρχει ένα κενό στην αγορά για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, ή ακόμα επειδή υπάρχει μια επιτυχημένη επιχείρηση σε έναν κλάδο ή τομέα, και ίσως να μπορούσες να μιμηθείς το παράδειγμά της.

Όποια και αν είναι η πηγή της έμπνευσης, με το που σου έρθει η ιδέα, αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να ελέγξεις ότι υπάρχει κάποια ζήτηση γι’ αυτή. Ο πιο εύκολος τρόπος για να ξεκινήσεις, είναι το διαδίκτυο, αλλά και να ζητήσεις τη γνώμη των φίλων και της οικογένειας.

Μπορείς να σημειώσεις ακόμα τι σου αρέσει και τι όχι από τους ανταγωνιστές σου. Πως προσεγγίζουν πελάτες;

Αν η ιδέα που έχεις υπάρχει ήδη, μπορείς να τη βελτιώσεις με κάποιον τρόπο;

Ακόμα, χρειάζεται να είσαι ανοιχτός στο να αλλάξεις τα πλάνα σου αφού δεις τα όποια αποτελέσματα της έρευνας που θα κάνεις, ειδάλλως δεν έχει νόημα να κάνεις έρευνα εξ αρχής.

2. Φτιάξε business plan

Αυτό είναι το «ευαγγέλιο» προκειμένου να ξεκινήσεις δική σου επιχείρηση, και θα πρέπει να συγκεντρώσεις όλες τις πληροφορίες που αφορούν το τι προσφέρεις, πως και σε τι διαφέρεις από τους ανταγωνιστές, καθώς και τα πλάνα χρηματοδότησης, μάρκετινγκ και πωλήσεων.

Προκειμένου να εξασφαλίσεις κάποιο τραπεζικό δάνειο, θα πρέπει οπωσδήποτε να σχεδιάσεις το πλάνο δράσης της επιχείρησής σου, ώστε να έχεις να παρουσιάσεις κάτι απτό.

Ακόμη, αυτό θα σε βοηθήσει να μετρήσεις και το ποσοστό προόδου που θα έχεις κάνει ανά πάσα στιγμή. Και για να γίνει πιο εύκολη η δουλειά σου, να ξέρεις πως μπορείς να βρεις εύκολα ένα σωρό tips, δωρεάν δείγματα προτύπων, αλλά και γενικά πολλά παραδείγματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο.

Επομένως, αυτό που έχεις να κάνεις, είναι να ξεκινήσεις με μια σύντομη περιγραφή σχετικά με το τι ακριβώς θα απασχολείται η επιχείρησή σου, κι έπειτα συνεχίζεις.

Μπορείς ακόμα να μιλήσεις για το επιχειρηματικό σου πλάνο με κάποιον που εμπιστεύεσαι, προκειμένου να θέσει κάποια ερωτήματα ή να δει κάτι που εσένα ίσως σου ξέφυγε.

3. Ψάξε για χρηματοδότηση, αν θες να ξεκινήσεις δική σου επιχείρηση

Η πιο απλή επιλογή χρηματοδότησης είναι μέσω προσωπικών πόρων, αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι πάντα εφικτό. Εξάλλου, η χρήση των αποταμιεύσεων ή η υποβολή σε οικονομικό χρέος, μπορεί να σου προκαλέσει επιπλέον άγχος, ενώ θα έχεις ήδη πολλές υποχρεώσεις.

Υπάρχουν όμως και ορισμένοι οργανισμοί που προσφέρουν δάνεια, καθώς επίσης και καθοδήγηση ως μέρος της διαδικασίας, παράλληλα με σχέδιο ταμειακών ροών για το πρώτο έτος.

Ωστόσο, από τη στιγμή που θες να ξεκινήσεις δική σου επιχείρηση, μπορείς να δοκιμάσεις και το crowdfunding, δηλαδή με χρηματοδότηση από κάποιο κοινό σε σχετικές διαδικτυακές πλατφόρμες, ώστε να επιτύχεις το στόχο σου.

4. Διάλεξε προσεκτικά το όνομα της επιχείρησής σου

Από τη στιγμή που θες να ξεκινήσεις δική σου επιχείρηση, είναι σημαντικό να βρεις ένα όνομα, το οποίο θα ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα στην αγορά. Αν έχεις κάποιο κατά νου, δες αν υπάρχει ήδη αντίστοιχο καταχωρημένο στο Εμπορικό Επιμελητήριο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμα και σε μητρώα πνευματικής ιδιοκτησίας.

Κάπως έτσι, θα ξεκινήσεις σιγά σιγά να χτίζεις το brand σου από το μηδέν, γι’ αυτό πρέπει να δεις τη διαθεσιμότητα ονόματος, ώστε να είσαι προετοιμασμένος για οποιαδήποτε αναποδιά.

5. Η οπτική ταυτότητα παίζει σημαντικό ρόλο

Ο χαρακτήρας και οι αξίες της επιχείρησης πρέπει να εκφράζονται μέσα από την επωνυμία και το design, διότι το λόγκο είναι κάτι περισσότερο από χρώμα και γράμματα.

Επομένως, είναι αναγκαίο να σκεφτείς καλά τη χρωματική παλέτα, τη γραμματοσειρά, το ύφος, τον ήχο και την κίνηση. Έτσι, θα καταφέρεις να δημιουργήσεις κάτι που θα λειτουργεί σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας και πωλήσεων.

Ωστόσο, αναλογίσου εάν το λόγκο θα φαίνεται το ίδιο εντυπωσιακό ταυτόχρονα στο Instagram, αλλά και στα πακέτα αποστολής ή σε κάποια ταμπέλα. Τα οπτικά δομικά στοιχεία χρειάζονται για να ξεχωρίσει η επιχείρηση από τους πιθανούς ανταγωνιστές.

6. Τακτοποίησε τα οικονομικά σου

Σε αυτό το σημείο να πούμε πως μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον προσωπικό σου λογαριασμό για πληρωμές εάν είσαι ελεύθερος επαγγελματίας.

Ωστόσο, αν δημιουργήσεις κάποιο νομικό πρόσωπο (εταιρία), θα χρειαστεί να κάνεις επαγγελματικό τραπεζικό λογαριασμό, και σίγουρα θα αξίζει τον κόπο να κάνεις έτσι τις αγορές σου.

Ακόμη, μπορείς να αφήσεις χρήματα στην άκρη για να τακτοποιήσεις τους φορολογικούς λογαριασμούς. Και αν έχεις καλό λογιστή, τότε σίγουρα θα σε διευκολύνει αρκετά με αυτό το ζήτημα.

Επομένως, ρώτα άτομα του χώρου για να σου συστήσουν κάποιον που να ξέρει καλά αυτή τη δουλειά και να έχει αρκετή πείρα στη συνεργασία με μικρές επιχειρήσεις.

7. Πες την ιστορία σου

Αν έχεις ένα καλό μπάτζετ και μια ακόμα καλύτερη ιστορία να πεις για την επιχείρησή σου, μπορείς να απευθυνθείς και σε ένα γραφείο δημοσίων σχέσεων. Αν όμως δεν έχεις αρκετό μπάτζετ για κάτι τέτοιο, επικοινώνησε προσωπικά με εφημερίδες σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, καθώς και περιοδικά.

Οι δημοσιογράφοι εξάλλου αρέσκονται στο να μιλάνε με ανθρώπους που έχουν να μοιραστούν ενδιαφέρουσες ιστορίες.

Επομένως, αν θες να ξεκινήσεις δική σου επιχείρηση, αξίζει να διαθέσεις κάποιες στιγμές σε τηλεφωνήματα ή σε μέιλ, προκειμένου να αποκομίσεις σημαντικά οφέλη προβολής.

8. Για να ξεκινήσεις δική σου επιχείρηση, στηρίξου στο δίκτυο γνωριμιών σου

Επειδή μπορείς να λάβεις σημαντικές πληροφορίες από άλλους επιχειρηματίες, αξιοποίησε στο έπακρο τις ευκαιρίες δικτύωσης στο διαδίκτυο ή σε εκδηλώσεις.

Θα μπορούσες ακόμη και να συνδέσεις τις δεξιότητές σου με αυτές άλλων νεοσύστατων επιχειρήσεων για να ενισχύσεις τη δική σου επιχείρηση. Για παράδειγμα, θα μπορούσες να προσφέρεις καθοδήγηση επιχειρήσεων σε άλλους, με αντάλλαγμα τη βοήθεια ενός ατόμου να σχεδιάσει τον ιστότοπό σου.

Πηγή

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *